10. ZJEDNODUŠENÉ PODLIMITNÍ ŘÍZENÍ (§ 38)

17. prosinec 2007 | 00.50 |
blog › 
10. ZJEDNODUŠENÉ PODLIMITNÍ ŘÍZENÍ (§ 38)

10. ZJEDNODUŠENÉ PODLIMITNÍ ŘÍZENÍ (§ 38)

LHŮTY

Základní aplikovatelná lhůta (bez případného zkrácení) – podlimitní veřejná zakázka

Lhůta pro podání nabídek – nejméně 15 dnů ode dne odeslání výzvy zájemcům

POUŽITÍ

Tento druh zadávacího řízení může použít veřejný zadavatel dle § 25 zákona v případě

podlimitní veřejné zakázky na dodávky nebo podlimitní veřejné zakázky na služby, jakož i v

případě podlimitní veřejné zakázky na stavební práce, jejíž předpokládaná hodnota

nepřesáhne 20 mil. Kč bez daně z přidané hodnoty.

ZAHÁJENÍ ZJEDNODUŠENÉHO PODLIMITNÍHO ŘÍZENÍ

Veřejný zadavatel zahajuje zjednodušené podlimitní řízení písemnou výzvou nejméně pěti

zájemcům k podání nabídky a k prokázání kvalifikace. Počet oslovených zájemců bude vždy

závislý na charakteru veřejné zakázky. Kritériem pro určení konkrétního počtu oslovených

zájemců je zájem zajistit v závislosti na charakteru a rozsahu trhu dostatečnou konkurenci.

V některých případech tak nebude zásadě transparentnosti odporovat výzva zákonem

stanovenému minimálnímu počtu zájemců, ale v jiných případech bude tento počet nedostačující.

Platí, že veřejný zadavatel nesmí opakovaně vyzývat stejný okruh zájemců, pokud to není odůvodněno předmětem plnění veřejné zakázky či jinými zvláštními okolnostmi. Veřejný zadavatel však nemůže pominout nabídky dalších zájemců, které sice výslovně neoslovil, ale kteří přesto podali nabídku. Takovým zájemcům je rovněž povinen poskytnout stejné informace jako zájemcům vyzvaným.

Nediskriminační opatření

Okruh subjektů může být relativně neměnný zejména v případech, kdy veřejný zadavatel

poptává určitou komoditu, jíž je schopen dodat pouze velmi omezený okruh subjektů.

I v takovém případě by však měl veřejný zadavatel brát v úvahu vývoj trhu a dbát na to, aby

v případě vstupu nového subjektu na tento trh nepostupoval vůči němu diskriminačně.

V ostatních případech je tedy veřejný zadavatel povinen dbát na pravidelnou obměnu subjektů

vyzývaných v rámci zjednodušeného podlimitního řízení, neboť tato skutečnost může být

předmětem kontroly ze strany Úřadu.

Uveřejnění výzvy

V případě zjednodušeného podlimitního řízení veřejný zadavatel informaci o tomto zadávacím řízení neuveřejňuje způsobem předepsaným pro ostatní zadávací řízení. Písemnou výzvu však musí veřejný zadavatel vhodným způsobem uveřejnit po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek ve zjednodušeném podlimitním řízení. Za vhodný způsob lze považovat zejména uveřejnění na internetových stránkách či na úřední desce zadavatele.

V některých případech však nebude takový způsob zveřejnění dostatečný a bude nutné

uveřejnění v regionálním či celostátním tisku či internetovém portálu. Vhodnost použitého

způsobu zveřejnění se musí posuzovat s ohledem na základní zásady zákona (transparentnosti,

nediskriminace a rovného zacházení). Stanovení vhodného způsobu zveřejnění je závislé na

předmětu a objemu veřejné zakázky.

Veřejný zadavatel musí zvolit takový způsob publikace, který u veřejných zakázek, kde se dá

z objektivních důvodů předpokládat zájem širšího okruhu zájemců (např. z celé České republiky nebo i zájemců z členských států ES), zajistí dostatečný přístup k informacím o veřejné zakázce i těmto potenciálním zájemcům. V případě větších zakázek je možné uvažovat i o publikaci v Ústředním věstníku unie, i když tato publikace není zákonem explicitně stanovena. Zejména případě veřejných zakázek financovaných prostřednictvím strukturálních či kohezních fondů Evropské unie je nutné i v případě veřejných zakázek zadávaných ve zjednodušeném podlimitním řízení zajistit dostatečnou publikaci.

Dostatečnost publikace bude vždy předmětem případné kontroly ze strany Evropské komise a

zadavatelé by proto měly přistupovat k posouzení rozsahu publikace odpovědně.

Seznam dokumentů, které musí veřejný zadavatel zpracovat

Výzva k podání nabídky a prokázání kvalifikace

Seznam osob oslovených výzvou

Náležitosti písemné výzvy

Písemná výzva musí obsahovat alespoň:

  • identifikační údaje veřejného zadavatele
  • informaci o druhu a předmětu veřejné zakázky - detailní popis předmětu veřejné zakázky může být uveden až v zadávací dokumentaci
  • zadávací dokumentaci nebo podmínky přístupu či poskytnutí zadávací dokumentace
  • lhůtu a místo pro podání nabídek - zadavatel je povinen stanovit lhůtu pro podáni nabídky tak, aby odpovídala minimální přípustné délce lhůty pro podání nabídek, která činí 15 dnů, případně 7 dnů, pokud z naléhavých objektivních důvodů nelze stanovit lhůtu patnáctidenní.
  • požadavky na prokázání splnění kvalifikace – veřejný zadavatel stanoví požadavky na kvalifikaci dle pravidel pro kvalifikaci u podlimitní veřejné zakázky uvedených zde
  • údaje o hodnotících kritériích, pokud nejsou uvedeny v zadávací dokumentaci - zadavatel je povinen definovat hodnotící kritéria v souladu s obecnými pravidly popsanými zde.

ÚKONY VEŘEJNÉHO ZADAVATELE PO PODÁNÍ NABÍDEK,

Postup po ukončeném posouzení a hodnocení nabídek

Postup po uzavření smlouvy

Právní úprava postupu veřejného zadavatele po podání nabídek, po ukončení posouzení a

hodnocení nabídek a po uzavření smlouvy je shodná s postupem zadavatele v otevřeném řízení.

Seznam dokumentů, které musí veřejný zadavatel zpracovat

Listina účastníků prohlídky místa plnění a informační schůzky

Zápis z prohlídky místa plnění

Seznam doručených a přijatých nabídek

Oznámení termínu otevírání obálek

Rozhodnutí zadavatele o jmenování komise pro otevírání obálek

Oznámení jmenování členem komise pro otevírání obálek a pozvánka na její jednání

Jednací řád komise pro otevírání obálek veřejné zakázky zadané v zjednodušeném podlimitním řízení dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")

Protokol o otevírání obálek s nabídkami

Listina účastníků otevírání obálek s nabídkami

Rozhodnutí komise pro otevírání obálek o vyřazení neúplné nabídky

Rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče

Záznam o posouzení kvalifikace

Seznam doručených a přijatých nabídek

Rozhodnutí zadavatele o jmenování komise pro otevírání obálek

Oznámení jmenování členem komise pro otevírání obálek a pozvání na její jednání

Jednací řád komise pro otevírání obálek veřejné zakázky zadané v zjednodušeném podlimitním řízení dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")

Protokol o otevírání obálek s nabídkami

Listina účastníků otevírání obálek s nabídkami

Rozhodnutí komise pro otevírání obálek o vyřazení neúplné nabídky

Rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče

Čestné prohlášení o nepodjatosti člena/náhradníka člena komise pro otevírání obálek dle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění

Oznámení zadavatele o pozdním podání nabídky a jejím vyřazení

Oznámení o neotvírání obálek s nabídkami

Zpráva o posouzení a hodnocení nabídek

Rozhodnutí zadavatele o jmenování hodnotící komise

Oznámení jmenování členem hodnotící komise a pozvání na její jednání

Oznámení o jmenování náhradníkem člena hodnotící komise

Výzva náhradníka člena komise k účasti a jednání hodnotící komise

Jednací řád hodnotící komise pro veřejné zakázky zadané v zjednodušeném podlimitním řízení dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")

Čestné prohlášení o nepodjatosti člena/náhradníka člena hodnotící komise v souladu s § 74 odst. 7 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění

Rozhodnutí zadavatele o podjatosti člena/náhradníka člena hodnotící komise

Protokol o prvním jednání hodnotící komise

Protokol o dodatečném jednání hodnotící komise

Rozhodnutí hodnotící komise o vyřazení nabídky uchazeče

Žádost o písemné vysvětlení nabídky

Výzva k účasti na jednání hodnotící komise za účelem vysvětlení

Výzva ke zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny

Rozhodnutí o novém hodnocení

Oznámení o výběru nejvhodnější nabídky

Výzva k uzavření smlouvy

Oznámení uzavření smlouvy s vybraným uchazečem

Písemná zpráva zadavatele

Zpět na hlavní stranu blogu

Moderované komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář