7. JEDNACÍ ŘÍZENÍ S UVEŘEJNĚNÍM (§ 29 - § 33)

17. prosinec 2007 | 00.42 |
blog › 
7. JEDNACÍ ŘÍZENÍ S UVEŘEJNĚNÍM (§ 29 - § 33)

7. JEDNACÍ ŘÍZENÍ S UVEŘEJNĚNÍM (§ 29 - § 33)

LHŮTY

Základní aplikovatelné lhůty (bez případného zkrácení) – nadlimitní veřejná zakázka:

Lhůta pro doručení žádostí o účast – nejméně 37 dnů ode dne následujícího po odeslání

oznámení jednacího řízení s uveřejněním k uveřejnění

Lhůta pro podání nabídek – přiměřená lhůta

Základní aplikovatelné lhůty (bez případného zkrácení) – podlimitní veřejná zakázka:

a) Lhůta pro doručení žádostí o účast – nejméně 15 dnů ode dne následujícího po odeslání

oznámení jednacího řízení s uveřejněním k uveřejnění

b) Lhůta pro podání nabídek – přiměřená lhůta

Veškeré lhůty určené veřejným zadavatelem musí být stanoveny s ohledem na předmět veřejné zakázky.

Z praxe

Mezi nejčastější chyby, kterých se zadavatelé při jednacím řízení s uveřejněním dopouštějí, patří :

- nestanovení kritérií pro výběr zájemců

- nevyhotovení protokolu o výběru zájemců

- absence odůvodnění v oznámení o odmítnutí zájemce

- poskytnutí zadávací dokumentace všem dodavatelům před výběrem zájemců

- netransparentní a diskriminační postup zadavatele při jednání s uchazeči

ZAHÁJENÍ JEDNACÍHO ŘÍZENÍ S UVEŘEJNĚNÍM

Podrobný popis postupu zadavatele při zahájení jednacího řízení s uveřejněním je stejný jako při zahájení užšího řízení.

Výjimkou je, že zadavatel je oprávněn stanovit minimální počet zájemců, který vyzve k podání nabídek, na nejméně 3 osoby, a to bez ohledu na to, zda se jedná o veřejného zadavatele nebo sektorového zadavatele.

Pokud byly zadavateli podány méně než tři žádosti o účast v jednacím řízení s uveřejněním nebo méně žádostí o účast, než zadavatel uvedl v oznámení jednacího řízení s uveřejněním, může vyzvat k podání nabídek všechny zájemce, kteří podali žádost o účast a prokázali splnění kvalifikace v požadovaném rozsahu. To platí i v případě, pokud splnění kvalifikace prokázali méně než tři zájemci.

Oznámení jednacího řízení s uveřejněním

Uveřejněním oznámení jednacího řízení s uveřejněním oznamuje zadavatel neomezenému počtu dodavatelů svůj úmysl zadat veřejnou zakázku v tomto zadávacím řízení; oznámení jednacího řízení s uveřejněním je výzvou k doručení žádostí o účast v jednacím řízení s uveřejněním a k prokázání splnění kvalifikace ve lhůtě pro doručování žádostí o účast. Na základě podaných žádostí o účast vyzývá zadavatel kvalifikované dodavatele k podání nabídky na plnění veřejné zakázky, popřípadě jejich omezený počet, a po podaných nabídkách o těchto nabídkách dále s uchazeči jedná za účelem dosažení nejvýhodnějších podmínek plnění.

Zadavatel je rovněž povinen v oznámení jednacího řízení s uveřejněním uvést, zda se jednání o nabídkách uskuteční v několika fázích za účelem postupného omezování počtu uchazečů, s nimiž bude o jejich nabídkách jednáno.

ÚKONYZADAVATELE PO ZAHÁJENÍ JEDNACÍHO ŘÍZENÍ S UVEŘEJNĚNÍM

VE LHŮTĚ PRO DORUČENÍ ŽÁDOSTÍ O ÚČAST

Podrobný popis postupu zadavatele po zahájení jednacího řízení s uveřejněním ve lhůtě pro

doručení žádostí o účast v jednacím řízení s uveřejněním je stejný jako při postupu zadavatele ve stejné fázi v užším řízení .

Seznam dokumentů, které musí zadavatel vypracovat

Čestné prohlášení o nepodjatosti osob, které posuzují žádost o účast v jednacím řízení s uveřejněním a kvalifikační kritéria

Seznam podaných žádostí o účast

Potvrzení o osobním převzetí žádosti

ÚKONYZADAVATELE PO PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ

O ÚČAST V JEDNACÍM ŘÍZENÍ S UVEŘEJNĚNÍM

Podrobný popis postupu zadavatele po doručení žádostí o účast v jednacím řízení s uveřejněním je stejnýjako při postupu zadavatele ve stejné fázi v užším řízení..

Výjimkou je obsah písemné výzvy k podání nabídek.

Obsah písemné výzvy

Písemná výzva k podání nabídek musí v jednacím řízení obsahovat alespoň:

·zadávací dokumentaci nebo podmínky přístupu či poskytnutí zadávací dokumentace,

- zadavatel v jednacím řízení s uveřejněním poskytne zadávací dokumentaci jako

a) přílohu výzvy k podání nabídky

b) uvede ve výzvě k podání nabídek odkaz na místo přístupu k zadávací dokumentaci,

pokud je dálkově přístupná,

c) předá či zašle zadávací dokumentaci v listinné či elektronické podobě dodavateli do 6

dnů ode dne doručení písemné žádosti dodavatele o její poskytnutí, byla-li žádost doručena

nejpozději 8 dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek, nebo

d) uvede adresu, kde je možno požádat o poskytnutí zadávací dokumentace, pokud je

k dispozici u jiné osoby než zadavatele; v takovém případě předá či zašle zadávací

dokumentaci v listinné či elektronické podobě dodavateli tato jiná osoba do 6 dnů ode dne

doručení žádosti dodavatele o její poskytnutí, byla-li žádost doručena nejpozději 8 dnů před

uplynutím lhůty pro podání nabídek.

·informaci o uveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení,

·lhůtu pro podání nabídek; to neplatí, jestliže sektorový zadavatel stanoví lhůtu pro podání nabídek na základě dohody se všemi zájemci, jež byli vyzváni k podání nabídky, stanovená lhůta musí být pro všechny vyzvané zájemce shodná,

·dostatečně určitým způsobem vymezené místo podání nabídek,

·údaje o hodnotících kritériích, pokud nejsou uvedeny v oznámení o zahájení zadávacího řízení či zadávací dokumentaci, a

·informaci o tom, v jakém jazyce může být nabídka podána, přičemž jedním z případně více požadovaných jazyků musí být český jazyk (požadavky na jiné jazyky nesmí mít diskriminační charakter)

·počet uchazečů, s nimiž zadavatel zahájí jednání o nabídkách, rozhodl-li se zadavatel pro omezení počtu zájemců, s nimiž jednání zahájí; v takovém případě zadavatel ve výzvě uvede, zda připouští zahájení jednání o nabídkách i s nižším než uvedeným počte uchazečů, pokud nebude podán dostatečný počet nabídek nebo po posouzení podaných nabídek by měl být hodnocen menší než uvedený počet nabídek

Omezení počtu zájemců

Zadavatel se může rozhodnout, že omezí počet uchazečů, s nimiž zahájí jednání o

podaných nabídkách; zadavatel může například stanovit, že po provedeném

předběžném hodnocení nabídek bude jednat pouze s uchazeči, kteří se na základě

předběžného hodnocení nabídek umístili na prvém až třetím místě. Nestanoví-li

zadavatel nic, jedná se všemi uchazeči, jejichž nabídky byli předběžně hodnoceny (kteří

podali řádnou nabídku a nebyli vyloučeni z další účasti v jednacím řízení s uveřejnění ve

fázi posouzení nabídek).

Výběr zájemců

Výběr provede zadavatel ze zájemců, kteří prokázali splnění požadované kvalifikace, a to

podle objektivních kritérií uvedených v oznámení o zahájení zadávacího řízení.

Podrobná specifikace objektivních kritérií může být uvedena v kvalifikační

dokumentaci.

Zásady pro stanovení objektivních kriterií

Objektivní kritéria pro výběr musí být stanovena s ohledem na povahu, rozsah a

složitost předmětu plnění veřejné zakázky, musí být v souladu se zásadou

nediskriminace a transparentnosti a musí odpovídat některému nebo některým

z ekonomických a finančních kvalifikačních předpokladů nebo technických

kvalifikačních předpokladů pro plnění veřejné zakázky, jejichž prokázání veřejný

zadavatel požadoval,

Postup při výběru zájemců podle objektivních kriterií

Výběr podle výše uvedených objektivních kritérií provede veřejný zadavatel tak, že

stanoví pořadí zájemců, kteří prokázali splnění kvalifikace, podle míry naplnění úrovně

příslušného kritéria a následně vybere ty zájemce, kteří nejlépe splnili příslušné

kritérium.

Losování

Pokud zájemci prokázali splnění kvalifikace zcela shodně či pokud nelze stanovit

objektivně pořadí kvalifikovaných zájemců, provede zadavatel náhodný výběr losem.

Losování provede zadavatel v souladu se zásadou nediskriminace a transparentnosti

Účastnit s losování mají právo zájemci, kterých se výběr losem týká.

O termínu losování je zadavatel písemně vyrozumí neméně 5 dnů před losováním.

Způsob a zásady jednání s uchazeči o nabídkách

Zadavatel zejména určí, zda hodlá jednat se všemi uchazeči společně či

odděleně, jak budou vedena jednání, jakým způsobem se bude provádět výběr pořadí

jednání s jednotlivými uchazeči, případně předpokládanou dobu trvání jednání a podobně.

Podmínky však musí být vždy nastaveny transparentním a nediskriminačním způsobem,

Způsob výběru uchazečů pro další fáze jednání

Zadavatel může s uchazeči jednat v několika fázích, přičemž není povinen dopředu

specifikovat počet fází; může však např. uvést, že na konci každé fáze přestane jednat

s uchazečem (popřípadě dvěma či více, to však již nebude praktické), jehož nabídka byla

aktuálně po ukončení příslušné fáze vyhodnocena jako nejméně výhodná.

Seznam dokumentů, které musí zadavatel vypracovat

Záznam o posouzení kvalifikace

Protokol o omezování počtu zájemců

Oznámení zadavatele, že omezování počtu zájemců bude prováděno náhodným výběrem losem

Oznámení zadavatele o vyloučení zájemce ze zadávacího řízení po provedeném omezování počtu

Vyzvání k podání nabídky na plnění veřejné zakázky

Protokol o výběru zájemců

Oznámení o odmítnutí zájemce

ÚKONY ZADAVATELE PO PODÁNÍ NABÍDEK

Právní úprava postupu zadavatele v jednacím řízení s uveřejněním po podání nabídek je stejná, jakopostup zadavatele v otevřeném řízení (proto lze další podrobnosti související s činností zadavatele či hodnotící komise v uvedených fázích nalézt zde (dílčí krok 3 v otevřeném řízení), s výjimkou toho, že

·po podání nabídek v jednacím řízení s uveřejněním se neprovádí posouzení kvalifikace, jelikož posouzení kvalifikace se provádí po uplynutí lhůty pro doručení žádostí o účast a

·po kompletně provedeném posouzení a tzv. předběžném hodnocení nabídek (včetně zpracování zprávy o posouzení a hodnocení nabídek) nerozhoduje zadavatel o výběru nejvhodnější nabídky, ale výsledek hodnocení nabídek je tzv. předběžným výsledkem hodnocení, tedy platformou zadavatele pro další jednání s uchazeči o podaných nabídkách.

Předběžné hodnocení

Provedené předběžné hodnocení nabídek je významné též z toho pohledu, že předběžný

výsledek hodnocení umožní zadavateli omezit počet uchazečů, o jejichž nabídkách bude jednat (resp. s nimiž zahájí jednání), pokud si tuto možnost vyhradil ve výzvě k podání nabídky a uvedl počet uchazečů, s nimiž zahájí jednání.

Předběžný výsledek hodnocení sděluje zadavatel všem uchazečům, kteří nebyly vyloučeni

z jednacího řízení s uveřejněním a jejichž nabídky byly předběžně hodnoceny. Současně s tímto sdělením (oznámením) pozve zadavatel písemně uchazeče k účasti na prvním jednání, popřípadě jejich omezený počet (pokud omezil na základě předběžného hodnocení nabídek počet uchazečů, s nimiž zahájí jednání).

Jednání o nabídkách

Zadavatel jedná o podaných nabídkách za účelem dosažení co možná nejvýhodnějších podmínek plnění.

Každá pozvánka na jednání o nabídkách musí obsahovat:

a) přesnou dobu konání jednání,

b) předmět jednání,

c) místo konání jednání a

d) jazyk jednání.

Podmínky stanovené v pozvánce nesmí mít diskriminační charakter.

Osoby jednající o nabídkách

O podaných nabídkách jedná s uchazeči zadavatel (zpravidla osoba pověřená na základě interních předpisů). Zadavatel však může jednáním o nabídkách pověřit i hodnotící komisi, některé její členy či jakoukoliv jinou osobu ("schopného vyjednavače"). Pro osoby jednající za zadavatele platí pravidla o nepodjatosti vůči jednotlivým uchazečům a veřejné zakázce a povinnost zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o kterých se tyto osoby dozvěděly v průběhu jednání o nabídkách.

Zadavatel může jednat o nabídkách se všemi uchazeči současně či odděleně.

Obsah jednání o nabídkách

Zadavatel jedná s uchazeči dle pravidel, která vymezil ve výzvě k podání nabídky. Zadavatel

zpravidla s uchazeči jedná ve více fázích (jednáních), není to však nezbytné.

Počet jednání

Zákon neomezuje počet jednání (fází), ve kterých může být s uchazeči jednáno. Z důvodu právní jistoty však musí zadavatel uchazečům nejpozději před zahájením té které fáze jednání (nejlépe v písemné pozvánce na jednání) sdělit, že daná fáze jednání bude fází poslední (byť by počet fází byl nakonec v důsledku toho menší než zadavatelem předem avizovaný v oznámení jednacího řízení s uveřejněním). Určitá fáze může být poslední fází jednání i bez předchozího upozornění zadavatele, pokud se tak zadavatel v rámci jednání se všemi uchazeči, s nimiž je vedeno jednání, dohodne; tuto skutečnost je vhodné uvést v protokolu z jednání.

Zadavatel je oprávněn jednat s uchazeči o všech podmínkách plnění obsažených v nabídkách.

Zejména jedná o podmínkách, které jsou předmětem hodnocení podle hodnotících kritérií

(nikoliv o hodnotících kritériích samotných). I když zadavatel dojedná i jiné výhodnější

podmínky, než které se vážou ke stanoveným hodnotícím kritériím, nemůže tyto jiné vyjednané podmínky zohlednit při hodnocení podle hodnotících kritérií.

Zadavatel není oprávněn v průběhu jednání o nabídkách měnit zadávací podmínky. Přestože

zákon zakazuje zadavateli v průběhu jednání změnit zadávací podmínky, a toz důvodu právní jistoty uchazečů.

V určitých případech může být tento zákaz omezen pouze na určitou část zadávacích podmínek.

V případě jednacího řízení s uveřejněním dle § 22 odst. 3 písm. b) zákona:

Vpřípadě veřejných zakázek na služby, a to zejména jde-li o pojišťovací, bankovní,investiční či projektové služby nebo auditorské, tlumočnické, právní či jiné podobné služby,

pokud povaha služeb neumožňuje dostatečně přesně určit předmět veřejné zakázky předem tak, aby jí bylo možné zadat postupy stanovenými zákonem pro otevřené řízení či užší řízení, a to zejména pokud jde o stanovení hodnotících kritérií již při zahájení otevřeného řízení či užšího řízení, totiž není zadavatel schopen předem přesně určit předmět veřejné zakázky. S poukazem na § 17 písm. l) zákona pojem "zadávací podmínky" obsahuje nejen předmět veřejné zakázky, ale i další požadavky zadavatele. V daném případě jednacího řízení tedy zadavatel vymezí v zadávacích podmínkách ostatní požadavky (nebude schopen vymezit vlastní předmět), které s poukazem na sledovaný zákaz změny zadávacích podmínek (zde omezeno pouze na to, co bylo obsahem původních zadávacích podmínek) nemůže v jednacím řízení dále měnit a pokud v rámci jednání o nabídkách v další fázi dojde k jakékoliv změně již dohodnutých podmínek, znamená to, že podmínky dojednané v předchozí fázi již nadále neplatí a jsou nahrazeny podmínkami nově dohodnutými.

Zákaz sdělování údajů v nabídkách

Zadavatel není oprávněn v průběhu jednání o nabídkách sdělovat uchazečům údaje týkající se

nabídky jiného uchazeče bez předchozího souhlasu takového uchazeče. Tento zákaz se

nevztahuje na sdělování údajů o aktuální výši nabídkové ceny. Aktuální výší nabídkové ceny jevšak třeba rozumět zejména aktuální výši po ukončení příslušné fáze jednání. Není možné

sdělovat aktuální výši nabídkové ceny druhému uchazeči ihned po ukončení jednání s prvním

uchazečem, neboť v takovém případě by byl neoprávněně zvýhodněn druhý uchazeč, který se

zadavatelem jedná později (za předpokladu oddělného jednání s uchazeči); takový postup by byl nepochybně v rozporu se zákonnou zásadou zákazu diskriminace.

Dodržení zásad při jednáních

Zadavatel zajistí v rámci všech jednání o nabídkách dodržení zásady nediskriminace a

transparentnosti.

Výsledek jednání o nabídkách

Z každého jednání o nabídkách vyhotovuje zadavatel protokol z jednání obsahující všechna

ujednání, která mohou mít za následek změnu nabídky či návrhu smlouvy, a ujednání mající dopad na hodnotící kritéria, a to především s ohledem na skutečnosti, které byly obsaženy v původní nabídce uchazeče; protokol tedy nemusí nutně obsahovat vše, co bylo předmětem jednání.

Podpis protokolu z jednání

Protokol z jednání podepisují zadavatel i uchazeč (uchazeči), kteří se příslušného jednání o nabídkách účastnili (bez ohledu na to, zda je jednáno s jedním či více uchazeči).

Podpisem každého protokolu z jednání se pro konkrétního uchazeče stávají údaje a ujednání

uvedená v protokolu z jednání závazná. Pozdější ujednání uvedené v podepsaném protokolu z

jednání nahrazuje předchozí ujednání. Uchazeč je oprávněn nahlížet do protokolu z jednání, jehož byl účasten (nikoliv do protokolu z jednání vedeného s jiným uchazečem), a pořizovat z něj výpisy či opisy.

Po ukončení každé fáze jednání o nabídkách stanoví zadavatel na základě výsledků jednání pořadí uchazečů. Pořadí stanoví zadavatel na základě hodnotících kritérií, a to vždy za použití všech hodnotících kritérií.

Po ukončení každé fáze jednání o nabídkách vyhotoví zadavatel na základě výsledků jednání

protokol o končeném výsledku hodnocení, ve kterém uvede

  • datum a místo konání jednání
  • osoby účastné jednání
  • název veřejné zakázky
  • pořadí uchazečů po ukončené fázi jednání (pořadí uchazečů je zadavatel povinen stanovit vždy na základě všech hodnotících kritérií)
  • výsledky hodnocení jednání o nabídkách (konkrétní hodnoty, nikoliv však konkrétní údaje, na základě kterých byly hodnoty stanoveny)
  • informace o tom, se kterými uchazeči bude jednáno v další fázi, pokud zadavatel postupně omezuje počet uchazečů, s nimiž bude o jejich nabídkách jednáno
  • podpis zadavatele

Doručení protokolu

Protokol o konečném výsledku hodnocení je zadavatel povinen doručit všem uchazečům, s nimiž bylo v dané fázi jednáno, nejpozději do 5 dnů po ukončení každé fáze jednání. V uvedené pětidenní lhůtě tedy zadavatel musí

  • provést hodnocení nabídek na základě všech hodnotících kritérií
  • vyhotovit protokol o konečném výsledku hodnocení
  • doručit protokol podle pravidel pro komunikaci všem uchazečům, s nimiž bylo v dané fázi jednáno

Písemnosti podle zákona lze doručit osobně, prostřednictvím osoby, která provádí přepravu

zásilek (kurýrní služba), prostřednictvím držitele poštovní licence podle zvláštního právního

předpisu, elektronickými prostředky nebo jiným způsobem.

Povinnost vést písemnou evidenci

Zadavatel je povinen v souvislosti se zadávacím řízením vést písemnou evidenci všech úkonů

učiněných dodavatelem vůči zadavateli a zadavatelem vůči dodavatelům, Úřadu či Evropské

komisi. Písemná evidence musí obsahovat pořadové číslo úkonu, jeho označení, datum a

identifikační údaje dodavatele.

Zadavatel může před zahájením jakékoliv fáze jednání o nabídkách oznámit uchazečům, že jde o poslední fázi jednání o nabídkách; na této skutečnosti se může zadavatel se všemi uchazeči kdykoliv písemně dohodnout.

Seznam dokumentů, které musí zadavatel vypracovat

Seznam doručených a přijatých nabídek

Rozhodnutí zadavatele o jmenování komise pro otevírání obálek

Oznámení jmenování členem komise pro otevírání obálek a pozvání na její jednání

Jednací řád komise pro otevírání obálek veřejné zakázky zadané v jednacím řízení s uveřejněním dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")

Protokol o otevírání obálek s nabídkami

Listina účastníků otevírání obálek s nabídkami

Oznámení zadavatele o vrácení nabídky

Oznámení zadavatele o vrácení elektronicky podané nabídky

Rozhodnutí o vyloučení zájemce z důvodu podání více nabídek

Rozhodnutí komise pro otevírání obálek o vyřazení neúplné nabídky

Rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče

Oznámení uvolnění jistoty (bankovní záruky)

Oznámení uvolnění jistoty (složené peněžní částky)

Oznámení termínu otevírání obálek

Čestné prohlášení o nepodjatosti člena/náhradníka člena komise pro otevírání obálek dle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění

Oznámení zadavatele o pozdním podání nabídky a jejím vyřazení

Oznámení o neotvírání obálek s nabídkami

Zpráva o posouzení a hodnocení nabídek

Rozhodnutí zadavatele o jmenování hodnotící komise

Oznámení jmenování členem hodnotící komise a pozvání na její jednání

Oznámení o jmenování náhradníkem člena hodnotící komise

Výzva náhradníka člena komise k účasti a jednání hodnotící komise

Jednací řád hodnotící komise pro veřejné zakázky zadané v jednacím řízení s uveřejněním dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")

Čestné prohlášení o nepodjatosti člena/náhradníka člena hodnotící komise v souladu s § 74 odst. 7 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění

Rozhodnutí zadavatele o podjatosti člena/náhradníka člena hodnotící komise

Protokol o prvním jednání hodnotící komise

Protokol o dodatečném jednání hodnotící komise

Hodnotící list pro předběžné hodnocení dílčího kritéria předběžného hodnocení

Souhrnná tabulka předběžného hodnocení podle dílčího kritéria

Tabulka celkového předběžného hodnocení nabídek

Rozhodnutí hodnotící komise o vyřazení nabídky uchazeče

Žádost o písemné vysvětlení nabídky

Výzva k účasti na jednání hodnotící komise za účelem vysvětlení

Výzva ke zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny

Informace Evropské komisi

Rozhodnutí o novém hodnocení

Oznámení předběžného výsledku hodnocení

Výzva zadavatele k účasti na jednání o nabídkách

Protokol z jednání o nabídkách

Protokol o konečném výsledku hodnocení

ÚKONYZADAVATELE PO UKONČENÍ JEDNÁNÍ O NABÍDKÁCH

Po ukončení jednání o nabídkách rozhodne zadavatel na základě výsledků jednání o nabídkách o výběru nejvhodnější nabídky. Pro náležitosti a povinnosti vztahující se k rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky a doručování oznámení o výběru nevhodnější nabídky platí stejná pravidla jako v otevřeném řízení.

Právo námitek

Proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky má uchazeč právo podat námitky.

Námitky proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky musí stěžovatel doručit zadavateli do 15 dnů ode dne doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky veřejné zakázky. Před

uplynutím lhůty pro podání námitek, a jsou-li námitky podány včas, do doručení rozhodnutí o

námitkách nesmí zadavatel uzavřít smlouvu či zrušit zadávací řízení. Námitky se podávají

písemně.

Zpět na hlavní stranu blogu

Moderované komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář