Ukončení fáze posouzení a hodnocení nabídek hodnotící komisí
Zpráva o posouzení a hodnocení nabídek
Bezodkladně po provedeném posouzení a hodnocení nabídek pořídí hodnotící komise písemnou zprávu o posouzení a hodnocení nabídek. Zpráva o posouzení a hodnocení nabídek nemá zákonem předepsanou strukturu, ale musí obsahovat alespoň následující údaje
·seznam posouzených nabídek – identifikační údaje uchazečů, kteří podali nabídku
·seznam nabídek, které byly hodnotící komisí ze zadávacího řízení vyřazeny spolu s uvedením podrobných důvodů
·popis způsobu hodnocení zbývajících nabídek s odůvodněním – tato část je zcela stěžejní pro možnou přezkoumatelnost úkonu hodnotící komise ze strany Úřadu; musí být vyjádřen přesný popis hodnocení jednotlivých nabídek a důvody, které vedly hodnotící komisi k přidělení příslušných hodnot jednotlivým nabídkám v rámci jednotlivých hodnotících kritérií
0pt">·výsledek hodnocení nabídek – celkové pořadí uchazečů
·údaj o tom, jak byly nabídky hodnoceny v rámci jednotlivých hodnotících kritérií – uvedení hodnot, kterých jednotliví uchazeči dosáhli v rámci jednotlivých kritérií
·údaj o složení hodnotící komise
·podpisy členů a náhradníků hodnotící komise, kteří se účastnili jednání komise, na němž či na nichž bylo provedeno hodnocení nabídek
V případě, že hodnotící komise nehodnotila nabídky proto, že pro hodnocení zůstala pouze
jediná nabídka, , a to v důsledku podání jediné nabídky, nebo vyřazení všech ostatních nabídek ve fázi posouzení nabídek, neobsahuje zpráva o posouzení a hodnocení nabídek údaje související s hodnocením nabídek. V takovém případě podepisují zprávu o posouzení a hodnocení nabídek ti členové a náhradníci hodnotící komise, kteří se účastnili posledního jednání hodnotící komise.
Bezodkladně po ukončení své činnosti předá hodnotící komise zprávu o posouzení a hodnocení nabídek společně s nabídkami a ostatní dokumentací související s její činností zadavateli.
Zadavatel je povinen umožnit do uzavření smlouvy všem uchazečům na jejich žádost do zprávy o posouzení a hodnocení nabídek nahlédnout a pořídit si z ní výpis nebo její opis.
Náprava vadného postupu hodnotící komise - nové posouzení a hodnocení nabídek
Zadavatel je povinen rozhodnout o novém posouzení a hodnocení nabídek, pokud zjistí, že
hodnotící komise porušila postup stanovený zákonem (například nehodnotila nabídky
transparentním nebo nediskriminačním způsobem). V případě, že se vady v postupu hodnotící
komise vyskytly pouze ve fázi hodnocení nabídek, může zadavatel rozhodnout o tom, že bude
provedeno pouze nové hodnocení nabídek. Své rozhodnutí o novém hodnocení je zadavatel
povinen dostatečně odůvodnit.
Pro nové posouzení a hodnocení nabídek – v souvislosti se shora uvedeným porušením zákona ze strany hodnotící komise - zadavatel může zvolit jeden
z následujících postupů:
a) ustanoví jinou hodnotící komisi, která následně provede nové posouzení (pokud zadavatel
shledal porušení zákona předchozí hodnotící komisí i v této fázi, jinak nová komise provede
pouze nové hodnocení nabídek) a hodnocení , nebo
b) provede nové posouzení a hodnocení nabídek sám.
Důvody pro nové posouzení a hodnocení nabídek zadavatel připojí k původní zprávě o
posouzení a hodnocení nabídek.
Provede-li nové posouzení a hodnocení nabídek zadavatel sám, zpracuje rovněž zprávu o
posouzení a hodnocení nabídek se všemi předepsanými minimálními obsahovými náležitostmi.
Seznam dokumentů, které zadavatel zpracuje při posouzení a hodnocení :
Seznam doručených a přijatých nabídek
Rozhodnutí zadavatele o jmenování komise pro otevírání obálek
Oznámení jmenování členem komise pro otevírání obálek a pozvání na její jednání
Jednací řád komise pro otevírání obálek veřejné zakázky zadané v otevřeném řízení dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")
Protokol o otevírání obálek s nabídkami
Listina účastníků otevírání obálek s nabídkami
Rozhodnutí komise pro otevírání obálek o vyřazení neúplné nabídky
Rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče
Oznámení uvolnění jistoty (bankovní záruky)
Oznámení uvolnění jistoty (složené peněžní částky)
Oznámení termínu otevírání obálek
Čestné prohlášení o nepodjatosti člena/náhradníka člena komise pro otevírání obálek dle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění
Oznámení zadavatele o pozdním podání nabídky a jejím vyřazení
Oznámení o neotvírání obálek s nabídkami
Zpráva o posouzení a hodnocení nabídek
Rozhodnutí zadavatele o jmenování hodnotící komise
Oznámení jmenování členem hodnotící komise a pozvání na její jednání
Oznámení o jmenování náhradníkem člena hodnotící komise
Výzva náhradníka člena komise k účasti a jednání hodnotící komise
Jednací řád hodnotící komise pro veřejné zakázky zadané v otevřeném řízení dle zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen "Zákon")
Čestné prohlášení o nepodjatosti člena/náhradníka člena hodnotící komise v souladu s § 74 odst. 7 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, v platném znění
Rozhodnutí zadavatele o podjatosti člena/náhradníka člena hodnotící komise
Protokol o prvním jednání hodnotící komise
Rozhodnutí hodnotící komise o vyřazení nabídky uchazeče
Žádost o písemné vysvětlení nabídky
Výzva k účasti na jednání hodnotící komise za účelem vysvětlení
Výzva ke zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny
Informace Evropské komisi
Rozhodnutí o novém hodnocení
Postup zadavatelepo ukončeném posouzení a hodnocení nabídek
Výběr nejvhodnější nabídky
Rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky je specifickým úkonem zadavatele v kontraktačním procesu, jímž zadavatel rozhoduje o tom, se kterým z uchazečů bude uzavřena smlouva, avšak není ještě akceptací návrhu smlouvy na realizaci předmětu veřejné zakázky (tím se liší od kontraktačního procesu v rámci běžných občansko-právních či obchodně-právních vztazích).
Po posouzení kvalifikace a podaných nabídek a po jejich hodnocení (v případě veřejného
zadavatele hodnotící komisí a v případě sektorového zadavatele sektorovým zadavatelem)
rozhodne zadavatel (nikoliv hodnotící komise) o výběru nejvhodnější nabídky. Zadavatel se může odchýlit od doporučení hodnotící komise, je však povinen provedené odchylky řádně odůvodnit.
O výběru nejvhodnější nabídky rozhodne zadavatel i tehdy, pokud hodnocení nebylo provedeno z toho důvodu, že by měla být hodnocena pouze jediná nabídka.
Zadavatel rozhodne o výběru nejvhodnější nabídky toho uchazeče, jehož nabídka byla podle
zadavatelem stanovených hodnotících kritérií vyhodnocena jako:
a) ekonomicky nejvýhodnější nebo
b) nabídka s nejnižší nabídkovou cenou.
Do 5 pracovních dnů po učiněném rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky o shodném rozsahu odešle zadavatel oznámení o výběru nejvhodnější nabídky všem uchazečům, kteří nebyli vyloučeni z účasti v zadávacím řízení (tedy těm, jejichž nabídka nebyla hodnotící komisí vyřazena při posouzení kvalifikace nebo při posouzení nabídky).Zadavatel může místo oznámení o výběru nejvhodnější nabídky odeslat přímo i rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, které obsahuje alespoň níže uvedené údaje Okamžikem doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky vybranému uchazeči vzniká zadavateli povinnost smlouvu uzavřít (kontraktační povinnost), která je v některých případech prolomena možností zrušit zadávacího řízení.
Odeslání oznámení o výběru nejvhodnější nabídky provede zadavatel v soulady s pravidly
komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem. Aby byl zadavatel schopen stanovit počátek a
konec běhu lhůty pro podání námitek, je třeba provést doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky prokazatelným způsobem (například formou doporučeného dopisu na dodejku či osobním doručením proti potvrzení převzetí).
Obsah Oznámení o výběru
Oznámení o výběru nejvhodnější nabídky musí obsahovat alespoň
a) identifikační údaje uchazečů, jejichž nabídka byla hodnocena,
b) výsledek hodnocení nabídek, z něhož bude zřejmé pořadí nabídek,
c) odůvodnění výběru nejvhodnější nabídky, pokud veřejný zadavatel vybral jako nejvhodnější nabídku jiného uchazeče, než jak odpovídá doporučení hodnotící komise; v takovém případě veřejný zadavatel rovněž uvede, jaké údaje z nabídky byly veřejným zadavatelem hodnoceny jinak než hodnotící komisí a jak byly nabídky veřejným zadavatelem hodnoceny v rámci jednotlivých hodnotících kritérií.
Oznámení o výběru nejvhodnější nabídky nemusí obsahovat podrobný popis a odůvodnění
hodnocení nabídek, které jsou obsaženy ve zprávě o posouzení a hodnocení nabídek.
Ustanovení o výběru nejvhodnější nabídky platí ve shodném rozsahu pro nadlimitní i
podlimitní veřejné zakázky.
Uvolnění jistoty
Zadavatel může u veřejné zakázky v oznámení zadávacího řízení požadovat, aby uchazeči k
zajištění plnění svých povinností vyplývajících z účasti v zadávacím řízení poskytli jistotu. Výši jistoty stanoví zadavatel v absolutní částce ve výši do 2% předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Jistotu poskytne uchazeč formou složení peněžní částky na účet zadavatele nebo formou bankovní záruky.
Má-li být jistota poskytnuta formou bankovní záruky, je uchazeč povinen zajistit její platnost po celou dobu zadávací lhůty (lhůta, po kterou jsou uchazeči svými nabídkami vázáni.
Stanovení zadávací lhůty a jistota
Zadávací lhůtu stanoví zadavatel s ohledem na druh zadávacího řízení a předmět veřejné zakázky.). Pokud podmínkou účasti dodavatele v zadávacím řízení bylo poskytnutí jistoty, uvolní zadavatel jistotu poskytnutou v peněžní formě
a) uchazeči, jehož nabídka byla vybrána jako nejvhodnější nebo s nímž bylo možno uzavřít
smlouvu; peněžení jistotu je zadavatel povinen uvolnit (vrátit peněžní prostředky zpět) do
7 dnů po doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky,
b) uchazeči, jehož nabídka nebyla vybrána jako nejvhodnější a současně se umístil hůře než
na třetím místě (tedy v tuto chvíli si zadavatel ponechává jistotu v peněžní formě u
uchazeče v pořadí 1.-3.) a nebylo s ním možno uzavřít smlouvu, a to do 7 dnů po
doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky,
c) uchazeči, který byl ze zadávacího řízení vyloučen, bezodkladně po vyloučení.
Peněžní jistotu je zadavatel povinen uvolnit včetně úroků zúčtovaných peněžním ústavem.
Podal-li uchazeč námitky a zadavatel těmto námitkám vyhověl, je uchazeč povinen opětovně
složit peněžní jistotu, která byla zadavatelem uvolněna, do 7 dnů od doručení rozhodnutí
zadavatele. Nesplní-li uchazeč tuto povinnost, může být zadavatelem ze zadávacího řízení
vyloučen.
Poskytnutá jistota včetně úroků zúčtovaných peněžním ústavem připadá zadavateli v případech, kdy uchazeč v rozporu se zákonem nebo zadávacími podmínkami zrušil nebo změnil nabídku nebo odmítl uzavřít smlouvu.
Poskytnutá jistota včetně úroků zúčtovaných peněžním ústavem může připadnout zadavateli na základě jeho rozhodnutí rovněž, pokud uchazeč nesplnil povinnost poskytnout zadavateli
dostatečnou součinnost k uzavření smlouvy. Toto rozhodnutí musí zadavatel řádně odůvodnit a bezodkladně doručit příslušnému uchazeči.
Uzavření smlouvy
Námitky
Po doručeném oznámení o výběru nejvhodnější nabídky je zadavatel povinen ponechat každému z uchazečů, kterému je oznámení o výběru nejvhodnější nabídky v souladu se zákonem odesláno a doručeno, lhůtu pro podání námitek proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky.
Každému z uchazečů běží lhůta pro podání námitek samostatně od dne doručení oznámení o
výběru nejvhodnější nabídky.
Námitky proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky musí stěžovatel doručit
zadavateli do 15 dnů ode dne doručení oznámení o výběru nejvhodnější nabídky veřejné zakázky. Námitky se podávají písemně. V námitkách musí stěžovatel uvést
-kdo je podává,
-proti kterému úkonu zadavatele směřují,
-v čem je spatřováno porušení zákona,
-jaká újma stěžovateli v důsledku domnělého porušení zákona hrozí nebo vznikla,
-čeho se stěžovatel domáhá.
Námitky, které neobsahují výše uvedené náležitosti zadavatel odmítne a bezodkladně písemně
uvědomí o této skutečnosti stěžovatele.
Uchazeč se může práva na podání námitek proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky
písemně vzdát, ale až po vzniku tohoto práva. Pokud se uchazeč práva na podání námitek vzdal, platí, že lhůta pro podání námitek ve vztahu k tomuto uchazeči uplynula.
Uchazeč, jehož nabídka byla vybrána jako nejvhodnější, je vybraným uchazečem.
Výzva k podpisu smlouvy
Pokud nebyly ve stanovené lhůtě podány námitky, vyzve zadavatel vybraného uchazeče
k podpisu smlouvy.
Pro tyto účely je vhodné, aby zadavatel
-· písemně (není to však nezbytné) vyzval vybraného uchazeče k tomu, aby návrh smlouvy,
-obsažený v nabídce, znovu vytiskl a řádně podepsaný doručil zadavateli,
-· upozornil vybraného uchazeče na to, že je povinen poskytnout řádnou součinnost tak, aby
-byla smlouva uzavřena v souladu se zákonem do 15 dnů, kdy uplynula lhůta pro podání
-námitek za předpokladu, že námitky nebyly podány.
Změny v návrhu smlouvy
Smlouvu uzavře zadavatel v souladu s návrhem smlouvy uchazeče obsaženým v nabídce
vybraného uchazeče. V návrhu smlouvy, jakož i v nabídce uchazeče, není možné v této fázi
zadávacího řízení činit jakékoliv změny či doplnění. Výjimkou jsou pouze změny technického
charakteru, jako například změny některých kontaktních údajů, změna záhlaví smlouvy z hlediska toho, kdo bude smlouvu za jednotlivé strany podepisovat, nebo, učinil-li zadavatel součástí zadávací dokumentace vlastní návrh smlouvy, změny související s tím, že byla podaná společná nabídka a smlouvu tak může podepisovat na straně vybraného uchazeče i více dodavatelů.
Poskytnutí součinnosti při uzavírání smlouvy
Vybraný uchazeč je povinen poskytnout zadavateli řádnou součinnost potřebnou k uzavření
smlouvy tak, aby byla smlouva uzavřena ve lhůtě 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro podání námitek. Odmítne-li vybraný uchazeč uzavřít se zadavatelem smlouvu nebo neposkytne-li řádnou součinnost, aby mohla být smlouva ve výše uvedené lhůtě uzavřena, může uzavřít zadavatel smlouvu s uchazečem, který se umístil jako druhý v pořadí. V takovém případě má též zadavatel právo
· zadávací řízení zrušit
· uspokojit se z jistoty poskytnuté vybraným uchazečem, byla-li jistota zadavatelem
požadována.
Uchazeč druhý v pořadí, se kterým má být uzavřena smlouva, je povinen poskytnout zadavateli součinnost potřebnou k uzavření smlouvy ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení výzvy k uzavření smlouvy; výzvu je vhodné učinit písemně. Odmítne-li uchazeč druhý v pořadí uzavřít se,zadavatelem smlouvu nebo neposkytne-li řádnou součinnost k jejímu uzavření, může uzavřítzadavatel smlouvu s uchazečem, který se umístil jako třetí v pořadí. Rovněž v tomto případě má zadavatel právo
· zadávací řízení zrušit
· uspokojit se z jistoty poskytnuté uchazečem, který se umístil druhý v pořadí, byla-li jistota
zadavatelem požadována.
Rovněž uchazeč třetí v pořadí, se kterým má být uzavřena smlouva, je povinen poskytnout
zadavateli součinnost potřebnou k uzavření smlouvy ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení výzvy k uzavření smlouvy; výzvu je opět vhodné učinit písemně. Odmítne-li uchazeč třetí v pořadí uzavřít se zadavatelem smlouvu nebo neposkytne-li řádnou součinnost k jejímu uzavření, musí (nikoliv může) zadavatel zadávací řízení zrušit a je oprávněn uspokojit se z jistoty poskytnuté uchazečem, který se umístil třetí v pořadí, byla-li jistota zadavatelem požadována.
Zadavatel písemně oznámí bez zbytečného odkladu informaci o uzavření smlouvy všem
uchazečům, kteří se na základě provedeného hodnocení umístili na prvním až třetím místě.
Má-li být na základě zadávacího řízení uzavřena rámcová smlouvy, postupuje zadavatel při
uzavírání rámcové smlouvy podle pravidel obsažených zde.
Seznamdokumentů,
které musí zadavatel zpracovat k uzavření smlouvy:
Postup zadavatele po uzavření smlouvy
Uzavřením smlouvy na plnění veřejné zakázky činnost zadavatele ve vztahu k zadávacímu řízení nekončí.
Po uzavření smlouvy s vybraným uchazečem je zadavatel povinen
1. oznámit skutečnost, že smlouva byla uzavřena uchazečům, kteří se umístili na
2. uvolnit jistotu vybranému uchazeči a uchazečům, kteří se umístili na základě hodnocení
nabídek na
3. uveřejnit oznámení o výsledku zadávacího řízení a
4. zpracovat písemnou zprávu o veřejné zakázce, jde-li o nadlimitní veřejnou zakázku.
Uvolnění jistoty
Zadavatel může u veřejné zakázky v oznámení zadávacího řízení požadovat, aby uchazeči
k zajištění plnění svých povinností vyplývajících z účasti v zadávacím řízení poskytli jistotu. Výši jistoty stanoví zadavatel v absolutní částce ve výši do 2% předpokládané hodnoty veřejné zakázky.
Jistotu poskytne uchazeč formou složení peněžní částky na účet zadavatele nebo formou
bankovní záruky. Má-li být jistota poskytnuta formou bankovní záruky, je uchazeč povinen
zajistit její platnost po celou dobu zadávací lhůty (zadávací lhůtou je lhůta, po kterou jsou
uchazeči svými nabídkami vázáni, je to lhůta stanovená zadavatelem s ohledem na druh
zadávacího řízení a předmět veřejné zakázky).
V případě, že podmínkou účasti dodavatele v zadávacím řízení bylo poskytnutí jistoty, uvolní
zadavatel jistotu poskytnutou v peněžní formě vybranému uchazeči a uchazečům, kteří se umístili na základě hodnocení na druhém a třetím místě, a to nejpozději do 7 dnů po uzavření smlouvy.
Peněžní jistotu je zadavatel povinen uvolnit včetně úroků zúčtovaných peněžním ústavem.
Oznámení o výsledku zadávacího řízení
Po uzavření smlouvy je zadavatel povinen zpracovat oznámení o výsledku zadávacího řízení. Pro toto oznámení je zadavatel povinen použít příslušný formulář (Oznámení o zadání zakázky).
Oznámení o výsledku zadávacího řízení je zadavatel povinen uveřejnit. Zadavatel je povinen
odeslat oznámení o výsledku zadávacího řízení k uveřejnění provozovateli informačního systému o veřejných zakázkách a v případě nadlimitních veřejných zakázek rovněž k uveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie
a) do 48 dnů po uzavření smlouvy, jde-li o veřejného zadavatele
b) do 2 měsíců po uzavření smlouvy, jde-li o sektorového zadavatele
Zákon vymezuje tři výjimky týkající se obsahu oznámení o výsledku zadávacího řízení:
1. první výjimkou je případ, pokud je předmětem uzavřené smlouvy poskytování některé ze
služeb uvedených v příloze č. 2 zákona; v takovém případě uvede zadavatel v oznámení o
výsledku zadávacího řízení, zda s uveřejněním výsledku zadávacího řízení souhlasí;
2. druhou výjimkou je případ, kdy by uveřejnění některých informací mohlo způsobit
porušení zákona nebo újmu dodavateli (dle ustanovení § 83 odst. 5 zákona se jedná o
informace jejichž uveřejnění by znamenalo porušení zvláštního právního předpisu nebo by
bylo v rozporu s veřejným zájmem či by mohlo porušit právo dodavatele na obchodní
tajemství nebo by mohlo ovlivnit hospodářskou soutěž); v takovém případě může zadavatel
stanovit, že některé informace nemohou být uveřejněny;
3. třetí výjimkou je možnost zobecnění některých uveřejňovaných informací, pokud je
nadlimitní veřejná zakázka zadávána v jednacím řízení bez uveřejnění sektorovým
zadavatelem, pokud jde o veřejnou zakázku týkající se výzkumu a vývoje; sektorový
zadavatel může při odeslání oznámení stanovit, že nesmí být uveřejněny rovněž informace
týkající se počtu obdržených nabídek, identifikace dodavatele či cen. Sektorový zadavatel je
však vždy povinen zajistit, aby jakýkoli údaj uveřejněný na základě tohoto odstavce nebyl
podrobnější než údaj uvedený v oznámení zadávacího řízení.
Jedná se o informace, které nebudou zveřejněny, ale budou předávány provozovateli
informačního systému o veřejných zakázkách, případně Úřadu pro úřední tisky Evropských
společenství, ke statistickým účelům.
Písemná zpráva zadavatele
Zadavatel je povinen o každé nadlimitní veřejné zakázce vyhotovit písemnou zprávu (i tehdy,
pokud bylo zadávací řízení zrušeno). Písemná zpráva zadavatele musí obsahovat alespoň
následující údaje:
a) identifikační údaje zadavatele, předmět veřejné zakázky a cenu sjednanou ve smlouvě,
b) identifikační údaje vybraného uchazeče, popřípadě uchazečů, je-li smlouva uzavírána s více
osobami na straně uchazeče (byla-li podána společná nabídka nebo jde-li o rámcovou
smlouvu), odůvodnění výběru nejvhodnější nabídky a uvedení, jaká část veřejné zakázky má
být plněna prostřednictvím subdodavatele,
c) identifikační údaje zájemců či uchazečů, jež byli vyloučeni z účasti v zadávacím řízení a
odůvodnění jejich vyloučení, popřípadě identifikační údaje zájemců, jež nebyli vyzváni k
podání nabídky, k jednání či k účasti v soutěžním dialogu, a odůvodnění této skutečnosti,
d) odůvodnění vyloučení uchazeče, jehož nabídka obsahovala mimořádně nízkou nabídkovou
cenu, došlo-li k takovému vyloučení,
e) důvod použití soutěžního dialogu, jednacího řízení s uveřejněním či jednacího řízení bez
uveřejnění, byla-li taková možnost využita, a
f) důvod zrušení zadávacího řízení, bylo-li zadávací řízení zrušeno.
Pro vypracování písemné zprávy není závazně stanovena žádná
· podoba či struktura
· lhůta, ve které musí být vypracována; zadavatel by však měl písemnou zprávu vyhotovit do
dnů po uzavření smlouvy či zrušení zadávacího řízení, nejpozději však do doby odeslání
oznámení o výsledku zadávacího řízení, a to v případě veřejných zakázek zadaných na základě rámcové smlouvy.
Písemnou zprávu je zadavatel povinen archivovat.
Archivace
Zadavatel je povinen archivovat dokumentaci o veřejné zakázky podle pravidel stanovených zde.
Zadavatel je povinen uchovávat dokumentaci o veřejné zakázce a záznamy o elektronických
úkonech po dobu 5 let od uzavření smlouvy, její změny nebo od zrušení zadávacího řízení,
nestanoví-li zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, v platném znění, jinak.
Dokumentací o veřejné zakázce se rozumí souhrn všech dokumentů v listinné či elektronické
podobě, jejichž pořízení v průběhu zadávacího řízení, popřípadě po jeho ukončení, vyžaduje
zákon, včetně úplného znění originálů nabídek všech dodavatelů a uzavřených smluv.
Sektorový zadavatel je povinen uchovávat i dobu 5 let nezbytné informace, které v případě
nadlimitní veřejné zakázky související s výkonem relevantní činnosti odůvodňují použití výjimky stanovené § 4 odst. 2 zákona (výjimky z relevantní činnosti, nejde-li o veřejného zadavatele) a v § 18 nebo § 19 zákona (jedná se o výjimky z působnosti zákona).
Seznam dokumentů,
které musí zadavatel zpracovat po uzavření smlouvy :
Oznámení o výběru nejvhodnější nabídky
Oznámení uzavření smlouvy s vybraným uchazečem
Oznámení uvolnění jistoty (bankovní záruky)
Oznámení uvolnění jistoty (složené peněžní částky)
Písemná zpráva zadavatele
Zrušení zadávacího řízení
Zákon rozlišuje dvě základní varianty zrušení zadávacího řízení, a to zrušení
a) obligatorní (povinné), tj. kdy je zadavatel povinen zrušit zadávací řízení při naplnění určitých podmínek
b) fakultativní (dobrovolné), tj. kdy je zadavatel oprávněn zrušit zadávací řízení při naplnění
určitých podmínek, popřípadě v některých případech i bez naplnění jakýchkoliv podmí