Přípravná fáze -1.6. ZTKP

27. duben 2008 | 18.42 |
blog › 
Přípravná fáze -1.6. ZTKP

Zvláštní technické kvalitativní podmínky

Součástí nabídky budou i zvláštní technické kvalitativní podmínky pro stavby, které jsou jednak zadavatelem zpracovány na konkrétní zakázku a jsou technickou specifikací, dále může být i požadavek na uchazeče, aby zvláštní technické podmínky do nabídky zpracoval ze svého pohledu.

Soupis prací

Součástí zadávací dokumentace je soupis prací (v listové a elektronické formě), který zadavatel přikládá k ocenění a uchazeč je ocenění přikládá do nabídky (v listové a elektronické formě v požadovaném formátu podle pokynu zadavatele).

Obchodní podmínky

Uchazeč v nabídce akceptuje obchodní podmínky, vyplní vzorové formuláře, které podle příslušných obchodních podmínek jsou předloženy v zadávací dokumentaci, dále ocení rozsah a obsah příslušné přípravné a projektové dokumentace a podle rozpisu služeb ocení položky, které zadavatel specifikuje. Také prokáže kvalifikační předpoklady podle zákona a požadavků zadavatele. Zákon nevymezuje pro služby žádné zvláštní požadavky.

a) projektovou dokumentaci

Projektovou dokumentací je Projektová dokumentace pro provádění stavby Dále jen PDPS) podle vyhlášky MD o technických požadavcích a rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb, Směrnice pro dokumentaci staveb PK a Technických kvalitativních podmínek pro dokumentaci staveb PK (TKP-D)

0pt">b) soupis stavebních prací

Soupis prací vykazuje druh a množství požadovaných prací, dodávek a služeb potřebných ke zhotovení stavby. Ve fázi zadání stavby je soupis prací podkladem pro zpracování nabídkové ceny. Ocenění soupis prací je podkladem pro fakturaci. Zhotovitel je povinen si překontrolovat výměry v soupisu prací a posoudit, zda jsou přiměřené, tedy, zda výměry nechybí nebo nepřebývají a vzhledem ke skutečnému rozsahu. Zhotovitel je povinen si překontrolovat výměry v soupisu prací a posoudit, zda jsou přiměřené (zda výměry nechybí nebo nepřebývají) vzhledem ke skutečnému rozsahu prací, dodávek a služeb nutných k řádnému zhotovení stavby. Zjistí-li nesrovnalosti, tak musí tuto skutečnost bez odkladu oznámit objednateli.

VÝCHOZÍ PODKLADY PROJEKTOVÉ PŘÍPRAVY

Pro přípravu staveb, resp. tu její fázi, při níž se formulují základní požadavky a podmínky budoucí vlastní projektové přípravy (zaměřené na zhotovení projektu stavby), jsou významné výchozí podklady jakožto suma informací nezbytných pro utváření podnikatelských a jiných rozvojových záměrů a pro zabezpečení jejich realizace - nelze-li jinak - formou investic do hmotného majetku a jejich kvalifikované změny, tedy do rozvojových investic zhmotněných do podoby staveb (novostaveb) anebo do rekonstrukčních a modernizačních investic, jejichž význam v současných podmínkách převažuje, uvážíme-li, že není spjat s nároky' na nové území (nové stavební pozemky). V současných podmínkách má ekologický aspekt přípravy staveb jasnou právně normativní, závaznou podobu včetně sankčních důsledků.

Ochrana životního prostředí

Zákon č. 17/1992 Sb, o životním prostředí, v platném znění, v ustanovení § 17 odst. 2 závazně stanoví pro fázi přípravy staveb, že "každý, kdo využívá území nebo přírodní zdroje, projektuje, provádí nebo odstraňuje stavby, je povinen takové činnosti provádět jen po zhodnocení jejich vlivů na životní prostředí a zatížení území, a to v rozsahu, stanoveném tímto zákonem a zvláštními předpisy".

Výkon posuzovací činnosti přísluší podle zákonů orgánům činným v oblasti životního prostředí. Posuzující orgány (pověřené orgány státní správy) přezkoumávají záměry podle povahy věci, zejména z hlediska:

· ekologické únosnosti dotčeného území (únosným zatížením území se rozumí takové zatížení území lidskou činností, při kterém nedochází k poškozování životního prostředí, zejména jeho složek, funkcí ekosystémů - tzn. funkční soustavy živých a neživých složek životního prostředí, jež jsou navzájem spojeny výměnou látek, tokem energií a předáváním informací a které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase),

· důsledků běžné činnosti a možných havárií,

· kumulativních účinků a synergických jevů, a to v různých časových ho­rizontech a s uvážením nevratných jevů,

· prevence, minimalizace, případně kompenzace účinku záměrů na život­ní prostředí,

· způsobů nakládání s realizovaným výsledkem záměrů po jejich dožití nebo upotřebení (možností zneškodnění, recyklace apod.),

· použitých metod hodnocení a úplnosti informací

Problematiku životního prostředí a posuzování vlivů na životní prostředí jako celek řeší zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivu na životní prostředí. Zákon upravuje posuzování vlivů připravovaných staveb, jejich změn v užívání, činností, technologií, rozvojových koncepcí a programů a výrobků na životní prostředí. Vlivy stavby, činnosti nebo technologie se posuzují pro období její přípravy, provádění a užívání, odstraňování, popřípadě i po jejím odstranění. Při provádění stavby musí zhotovitel dodržovat požadavky všech předpisů, týkajících se životního prostředí.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář